Surat pengakuan dari Seorang Peserta Bersih Yang Boleh Difikirkan Sendiri


Surat pengakuan dari Seorang Peserta Bersih.

Serba sedikit pengakuan dari saya sendiri dengan penuh ikhlas dan tanpa berpihak pada mana2 pihak..:

Yang tak pergi bersih duduk rumah, dan enjoy dengan kawan, yang mengatakan siapa pergi bersih tu BODOH, just shut up your mouth. Jangan cakap lebih seperti korang pergi. 

Saya yang pergi dan tidak menyokong mana2 pihak sekalipun, Saya tahu situasi sebenar ketika itu. Ketika permulaan provokasi dan ketika ramai peserta bersih diserang menggunakan tear gas khas dari ISRAIL. I know your opinions is the best untuk lawan orang yang pergi bersih, tapi korang tak tahu langsung perasaan peserta yang dibelasah lebih teruk dari polis, dan tiada polis pon yang sudi backup.

Jika nak dibandingkan dengan polis yang dibelasah oleh peserta @ "polis SB", Polis itu tetap DIBACKUP oleh peserta bersih. Saya sendiri lihat dan tengok. Pliss, shut up your mouth. Jangan tunjuk anda ni cool. 
Siapa yang mulakan provokasi, saya juga lihat sendiri dengan mata saya sendiri. 

Cuba kaji dari kedua2 pihak.. Jangan hanya kaji satu pihak melalui media yang menipu. Dan cuba fikir kenapa jugalah ULAMA' juga turut menyokong bersih.. Kalau fikir jauh, ulama' tidak menyokong keganasan, tetapi hanya menyokong keadilan dalam Malaysia.

Kerana diakhirat juga kita pun akan ditanya kenapa tidak menegakkan keadilan.. Even its abouts politik.Kalau polis, ada sebab mereka tiba2 provokasi.. Ini ayat seorang polis yang telah menenking pada saya sendiri "Korang dah bunuh sorang polis!!!.. 

Mereka provok dan mengganas kerana ini.. Mereka anggap polis itu mati sedangkan tidak. Mereka mendapat berita yang tidak betul.. Sebab itulah mereka sanggup belasah sesiapa sahaja peserta bersih. Sedangkan berita tersebut tidak betul, malahan kalau saya lihat, peserta bersih itu sendiri yang melindungi polis dari dibelasah oleh peserta yang mungkin menyamar atau terlalu ganas.

Secara jujur saya katakan tidak semua polis teruk. Cuma segelintir polis yang bertindak mengikut perasaan membelasah sehingga lebam itulah yang paling rakyat kutuk dan caci mereka seperti balaci yang membabi buta. 

Dan kenapa peserta bersih juga tiba2 provokasi?
Kerana mereka juga ada sebab untuk berlindung, dan mereka telah diserang oleh pihak polis@FRU dengan diltembak TEAR GAS dalam sekumpulan besar peserta yang "CROWDED" dan terpaksa lari menolak orang sekeliling dengan terpaksa.

Inikah idea logik polis?? Cara untuk menyelesaikan masalah?.. Dengan cara itulah pihak polis juga "boleh" membunuh peserta bersih even mereka sebenarnya pelindung rakyat. Peserta ketika itu mungkin terpaksa lari dalam keadaan menutupi mulut, hidung dan mata yang berair dalam keadaan sesak. 

Selipar kasut tercabut.. Dan kanak2 serta perempuan terpaksa menahan kudrat yang lemah untuk melarikan jauh dari asap pedih tersebut. Selesaikah masalah? TIDAK! Dan Sebab itulah ada dikalangan peserta bersih tidak berpuas hati.. 

Dan kerana itulah peserta sanggup bertahan sehingga 
malam untuk menentang polis. 

Saya melihat sendiri pihak polis mengejar peserta bersih lalu terus memukul.. Dan selepas dipukul peserta bersih datang untuk backup, dan mereka berjaya menyelamatkan peserta tersebut, malah berjaya menangkap seorang polis yang membelasah peserta tadi. 

Lalu dibawa kedalam peserta bersih yang terlalu lah ramai dan penuh. POLIS tersebut tidak dibelasah malah dihalang oleh pihak peserta dan polis tersebut hanya disoal siasat kenapa mereka sanggup pukul dan sebagainya.. Rakyat sendiri tahu mengambil berat.. Kerana mereka datang dan berkumpul disana bukan untuk PROVOKASI tetapi untuk melaksanakan keadilan secara AMAN dan DAMAI..

Saya pergi dan saya tahu bermula dari awal sehingga habis perhimpunan bersih..

Yes, Saya tahu kita sekarang patut bersyukur dengan penetapan dalam negara Malaysia yang aman damai, tidak ada perang dan sebagainya, Bukan nita peserta bersih untuk menghancurkan negara dan tidak bersyukur, tetapi mereka hanya mahukan KEADILAN, memperbetulkan dengan KUASA RAKYAT yang mereka ada. Kalau belajar undang, RAKYAT ADA HAK UNTUK MENEGAKKAN KEADILAN SEKIRANYA KERAJAAN YANG SEDIA ADA TIDAK MELAKSANAKAN SESUATU DENGAN ADIL DAN PENUH PENIPUAN RAKYAT...

JADI JANGANLAH KORANG NAK KESIAN PADA SATU PIHAK SAHAJA.
Tak perlulah nak kata korang lagi tahu sebab yang korang ada hanyalah media pro KERAJAAN even korang dapat tahu dari video di youtube ,facebook, dan twitter. . Video dipotong tanpa mendedahkan hal2 yang benar.. 

Try to shut up. Pliss.. Saya pergi kerana saya ingin melihat sendiri keadaan situasi sebenar berbanding dari dalam TV. Secara jujur saya nampak siapa yang salah memulakan keganasan. Siapa yang membantah secara aman. siapa yang tidak adil.. 
Dan Polis MUDA lebih suka bertindak mengikut arahan dan hanya tahu "BELASAH" apabila dapat tangkap peserta bersih. Wallahualam. 

Tolong kaji video yang ada dalam youtube sebaik mungkin kalau anda mantap memberi pendapat. Dan siapa yang paling banyak pukul orang.. :')

Minta dishare kalau anda rasa anda juga open minded seperti saya.. 

-Hasifzul-


P/s: Dan terima kasih kepada pihak MediaJer.com yang sudi berkongsi dihalaman fanpage facebook beliau even penulisan saya agak teruk dan tidak tersusun. Dan mendapat sambutan dengan pelbagai pendapat dari kedua2 pihak even kebanyakannya negatif.. :)
Korang boleh baca komen mereka disini..  TEKAN SINI >.<

0 Komen:

Tukar Tapak Kaki