Layakkah Aku Yang Selalu Buat Maksiat Berjumpa Dengan Rasulullah?

Diakhirat kelak, kita akan dihisab dengan segala amal ibadah sewaktu kita di dunia. Biar pun sekecil zarah, ia akan dihitung untuk menentukan sama ada Syurga atau Neraka yang akan kita masuk. :'(
Biarpun syafaat Nabi Allah, Nabi Muhammad itu besar mukjizatnya, tapi layakkah kita yang sering buat maksiat, untuk dapat mukjizat nabi? Astaghfirullah.. 

Aku mengaku aku tak sesempurna mana, biar korang nak buat lahannat, jadi taiko, samseng.. kecantikan yang dinbangga2kan selalu, jadi orang pandai sekalipun, tapi pernah tak korang terfikir, atau terlintas sidikit pun, dekat akhirat nanti, korang dapat ke berjumpa Rasulullah.. masa tuh, segala kesedapan didunia kau dulu, hilang diakhirat kelak. Biar aku jumpa dengan orang yang teruk kat dunia, dan selepas tuh aku akan fikir, "Dunia ni sementara, Akhirat kelak dah takde berlagak ko dengan kebanggan ko nanti" Masa tulah hati aku tenang.. :) Walaupun amal aku tak banyak..

Lihat sendiri kisah mukjizat Nabi Allah kepada umat. Walaupun yang bukan islam. :'(

Video bawah ni lebih buat aku rasa, menangis..  hayati sendiri.
 

Untuk kepastian.. :)
 
Hanya Allah yang tahu nasib kita diakhirat.. Syurga atau neraka.. Astaghfirullahalazim

2 Komen:

atiqa aris said...

insaf baca :')

Yasmin Aris ♥ said...

hmm :(

Tukar Tapak Kaki