Kadang2 Bila Kita Lemah Matematik,Terasa Macam Haram Pun Ade,Sebab...

Nak tahu jugak ke sebab ape..hurm.. Malu doo nak bagi tahu kat public.. Mana ke tak, aku lemah matematik.Sumpah lemah gila.. Bayangkan toyol yang kira2 kacang botol tiap2 malam tu,sampai esok pun tak habis.. :'(  (Bagi yang tak tahu,Toyol kan kalau dibagi kacang botol,memang tak reti nak kira,tu tektik nak tangkap toyol..)

Sudah2..itu toyol!! aku manusia laa... Dia lebih kurang macam ni la kalau dibesarkan, dengan bodohnya matematik..
  • Bila dah kene soal scara spontan ngan mak ayah, di suruh tolong adik jawab sifir haram jadah senang jawab,
"Aminah bin karammm.. 9 darab 12 bape??"  Ambik ko.. tergagap2 terus bukak calculator kat hphone diam2.. Konon boleh jawab la jugak kan..grrr  Takpun buat bodoh je..konon2 gak buat2 khusyuk baca paper.. :(  "
  • Bila bincang dengan membe pasal soalan math, dia jawab lagi laju dari kita.. Deim,aku tak suka laa,maluu..hahah
  • Senang nak kena tipu ngan cina2 bengkel motor atau kereta.. Kedai lain jual mahal,padahal kedai lain jual murah..Bila cakap harga tu,nk kena kencing sikit,dah teros tergoda. Ni nak kena main matematik sikit ni..
"Apek tu berkata: U kena tukar itu minyak itam, Rm38,manyak murah kedai lain rm45..kalau tak tukar,nanti rosak itu enjin maa.. Itu Sport rim sudah ada bengkok2,manyak bahaya, baru RM200 maa.. itu lagi u punya bla bla bla, baru RM ..........." Esok pun tak habis ko kena tipu kan
  • Pernah aku nak design banner besaaaaar punyeee!!! Haram betul.. aku kira cane tau tak?? Aku kira lah ikut kaki.. selalu kalau dah ikut kaki,aku kira ikut kaki aku.. Aku berdiri,lepas tu langkah step punya step kira panjang.. Nak bajet lebar..hihi
  • Nak design kat photoshop pulak.. heheh,ni pun haram gak.. kadang2 aku tak tahu, nak buat dalam inchi ke,centimeter ke,meter.. so kalau aku tak tau, aku g ambik pembaris.. ukur panjang sebenarnya dalam apa.. kadang2, aku letak pembaris kat screen,aku ukur kat situ gak..hohoh  Bodoh sungguh.
  • Bila tengok dekat berita.. Eh! ada yang saham bla bla, nilai matawang bla bla.. Ni pun.. Selalunya berita akan terangkan itu ini.. Satu haram susah nak faham.. Aku g internet, kira kat internet.. :p
  • Masa depan ko susah nak cerah la sikit2..huhuh, kang kalau dah bukak bisnes sendiri ke, lam sehari dah lingkup gulung karpet.. Sekang dah tak pakai tikar daa.. :')
Aku tak ingat dah yang lain2.. mase aku tulis, ni je yang aku ingat.. Sebanarnya banyak lagi kelemahan kalau dah bodoh math nih.. huhuh :p So,yang tengah kecik2 lagi tu, belajar la math ni betul2.. kang takpat ambik fizik ngan kimia kang.. :p Aku tahu,ramai yang cenggini rupawan kan.. Beware!  Maap la,bukan semua tu tuju kat aku dol!! haish.. tapi orang sekeliling aku gak la..haiya

30 Komen:

Muhamad Syafiq said...

sama la kita lemah math ! :)

@taufiqhelios said...

bahaha..ilek ar..aku tak suke math gak...tak suke ye..yeiksss!!!

mahirahnazlim said...

trlampau la math ko teruk mcm tuh derr .
aku pun 2x5 ngn kau HAHA haramm jer kalau math+ lingkupp !
alaa , kalau tak pandai belajar la weyhhh

aslann said...

elehhh setakat ukur banner kat skrin nak kecoh..aku pon penah buat..! hahahaha..

eykabaha said...

ah..ak mmg tk ske math..sume bab kira2 mmg ak tk ske plus bnda yg men no mmg pyah r ak nk ingt..tp ad 1 bnda je yg ak ske yg ad kaitan ngan no..hehhe MONEY,WANG RINGGIT...pergh..tu ak ske..hehe

Aimie JAY said...

hehehe..ukur banner gne kaki..waa...ade jugak org buat ehh... lawak!!hehe..
kalau nk bukak busnes kne la cri partner yg pndai maths..but jgn smpai u pulak kne tipu gn partner sndri da la... tapi kalau stakat 9x12 xtaw susah la..kne balik drjah 1 nie.. :'p

UBM said...

aku benci math #mulutmuncung

HazHand said...

@syafiq..hahaha,same!!! deim laa

HazHand said...

@taufiq!! : yeik,awak gediks taw..i xsuke..huhuhu

HazHand said...

laaaaa,ko ni g balk poli ke??hahahhahahahha
xleyh bla dooo..hahah
wei,ko nk kene blk poli,baik xyah..aku tros smbg keje taw..dpt keje tetap lg..leyh beli umah banglow lg..hohoh

HazHand said...

Aslan: haish die ni.. nk kene cepuk kang!! lalala

HazHand said...

@eykabah: hahahah,woi!!! ko mmg,mntk la duit kt pkwe ko eh..hahah

HazHand said...

@aimijay: yeih..pndai pon... ala,kene salu mlekat ngn calculator kot..huhuh

HazHand said...

@UBM: hahaha,harem btol..haish

Saiful Samson said...

aku kalau kira2 ni boleh kata ok la gak... tapi mcm menyampah je bler tgk nombor tu byk2... pening kepala.. hehe..

!! Kodet !! said...

aku bab duit dan kira - kira ni ok tapi kalau bab cari unknown tu la yg lemah sikit tu

Heidi Shafiq said...

hehe.. math x susah mane pun.. kene byk berlatih.. :)

Wan Zulqhairi said...

Aku terpaksa ambik kos matematik !! grrrr...

Ery Farieha said...

masa skolah suka math and skor sbb cikgu best
masuk matrik harammmm
hahahaha

misha_banting said...

ehmm... matematik?? memg susah nak fokus, sbb kira2.. kan?? ble kte minat sains, mesti math fail. kann?? huhu.. so, we same lah..

syuwai said...

aku bukan lemah math cuma tak minat subjek tu..grrr

Ecah Shafiee said...

1 + 1 = 11

kan.?
kan.?

HazHand said...

@saiful: yeih.KITE GENG!! hahaha

HazHand said...

@kodet: alah,org tak pernah tgk nombor pon reti kire duit..hahaha

HazHand said...

@heidi: yups.. sbb dulu time math,aku try,last2 dpt la A..yeih!

HazHand said...

@wan,pdan muke hang!

HazHand said...

@ery,: hang masuk metrix ke?? wah,dak2 pandai nh

HazHand said...

@misha: xde2,kite masih lagi lain ok..awak pmpuan!

HazHand said...

@syuwai,: aku minat,tapi aku lemah doo

HazHand said...

@ecah, SOALAN KO MMG KEJAM NOKs!!! grrr

Tukar Tapak Kaki