2 Top Aplikasi Sosial Untuk Pengguna Android

Bagi pengguna android, yang masih baru dan lama, Actually sudah banyak sebenarnya applikasi2 anroid yang korang boleh download. Bagi senang sikit hidup kemalasan korang. So,nak on9 just from Android phone. Never from laptop.. Tak boleh nak baring kan.. Hahaha

Bawah ni antara 5 aplikasi sosial yang ada dalam android.. Just download dekat adroid market.. :') Apakah?




Facebook:


Ok,macam yang korang tengok. fungsi fbook di android sebijik macam dekat komputer. So,lagi senang just touch it, semua ada.. Yang function "request" dah takde dah, dia tukarkan kepada Chat fbook.. :')  Nak private mesej ke,nak upload gambar,video.. tengok notification pun. Semua boleh. :p

Twitter:
Ok,untuk function twiter seperti biasa jugak. ada mention, ada timeline. dan lain.. Dan boleh reply direct melalui android je. Semua function dalam browser, dalam android pun mesti ada.. Tulis status pun senang.. :')

Actually,nak cerita panjang sangat. Terlampau banyak.. Mai aku listkan lain2 aplikasi sosial dalam android.. :')
  • Tagged
  • Foursquare
  • Myspace
  • Yahoo massenger dll
P/s: Untuk pengetahuan korang, aplikasi android semuanya free.. download directly kat phone, n install.. :') Its really2 nice to share.

12 Komen:

mahirahnazlim said...

aku pakai henpon cabuk jer HAHA tak main la android bagai

Ayeem Jemain said...

app yang bakal naik aku rasa Live Profile. app tu utk ke-3-3 android, blackberry os n iphone os

HazHand said...

mahirah: huhuh,yelaa. ko mmg.. x mju lgsg..hahah

HazHand said...

ayam!: hahah,ape tuh.. mcm x populer je..haha

Ashraf Halib said...

belaja masuk root sip, baru best.

HazHand said...

taw~ tap,aku tak reti nk bljr mende uh..huhuh

mahirahnazlim said...

ceitt mengata henpon cabuk aku :pp xpe henpon tu jgak nnti call kau HAHHA

ecah said...

ecah tgh buat project FYP pasal apps android..layan gak..

HazHand said...

Mahirah: btol la..hahha
eh,kol aku? hahha... bile3!! agagaga! gurw je..hahah

HazHand said...

ecah!: hahahah. lagipon,asip ni mne taw ape itu FYP!! haha

mahirahnazlim said...

wakakaa nnti aku CALL yer haha kott aku ter-call kau HAHA . sibuk je ngn android dia

mesmerising_wan said...

seme da donlod, 4square je xtaw ape,., ahaha. ketinggalan..

Tukar Tapak Kaki