Petronas @ Shell Yang Lagi Bagus? - Mat Rempit Kata,Shell.

Kenapa la bengong sangat aku kalau pilih minyak nak isi lam moto ni. Dah berjuta2 kali aku isi, rupa2nya aku salah isi la.. Selalu isi kat petronas. Tiap2 kali, aku confident gila n sangat yakin lah dengan petronas ni. Kalau jalan jauh, tiba2 minyak da nak habis, kalau petronas takde, aku taknak isi minyak.Mesti  nak jugak Petronas tu, gedik tol!.. Entah la, Mungkin sebab aku dah set petronas ni minyak terbaik tuk enjin moto kan.kononye lah..

Bila keluar dengan membe, Aku ajak nak isi minyak, bukan petronas dorang pilih, Tapi shell! Oh no~ " aku cakap dekat dorang dengan penuh confident, "ko asal isi kat shell, bukan bagus pun. Minyak dah r cepat habis..!"
Hahah, sebenarnya wa taruk hantam je cakap uh. Padahal wa pon tak tau.. Wa pakai tengok yang mana ramai pakai dulu2. Sekarang wa tak tau sangat.haha

Mat Rempit Yang Kata! Bukan saintis maa~
Tapi,meh la sini aku cakap, sebab apa mat2 rempit jalanan kita uh, minat lebih lagi kat SHELL dari si mamat petronas tu.:
  • SAVING MINYAK!! - hahah,sape la bodoh sangat yang taknak saving minyak tu, nampak sangat kaya. Kalau ko dah miskin, baru ko tahu saving minyak tu penting.  ni pngakuan mana2 forum tah aku kutip "Setiap ari bergerak 84KM pergi balik keje,

    1. Minyak Shell V-POwer kegemaran saya, pecut 140Kmsj, smooth jer cam belut. Tp leh pakai RM12 = 2 Hari leh guna
    2. Minyak Primax 3 Petronas lak, pecut kurang tp kalau naik bukit mmg smooth cam belut. Tp cepat abis minyaknya, RM12 = 2 hari half.
    3. Minyal Esso/Mobil lak, pecut standard dekat 120Kmsj jer, naik bukit ok laa, minyak tahan gak RM12 - 2 hari half"  Hahah,macam iklan tb lak!
  • Enjin jadi smooth - Biasalah, Dulu aku pakai petronas la, then bila bertransfer ke wilayah Shell, Aku rasa enjin dia lagi senyap la kot. Itu kalau naik LC. korang naik kapcai, mana nak ada smooth ke x..
  • Ringan.. (ye ke?) sebab dorang kate, molekul2 dalam minyak tuh pekat. (hahah,hebat la mat2 rempit.)
  • Penjagaan enjin.. Dorang cakap, shell ni jaga fullfully tahap performance enjin. Kalau petronas, tak lebih kepada penjagaan enjin. Tapi, aku tak tau la sama de saintis pun cakap macam mat2 rempit ni cakap..hahah
Cuba baca kat blog dia nih. Dia yang pompuan pun tahu bezakan mana satu minyak yang bagus!

Dah, aku rasa tu jelah anggapan aku pada mat2 rempit yang hebat n pro lam hal2 motor, hal2 minyak, hal2 performance. Korang pun tau2 jelah, hidup mat rempiut, dengan moto je.. kan~ So, aku terus la tukar, dari petronas ke shell. Ok, rasa cam malas nak compare kanlagi. de masa aku compare lah ye.. hehehe

22 Komen:

ceritasekupang said...

dulu guna mobil tapi sekarang dah beralih kepada shell...ternyata lebih kilometer...

HazHand said...

obil? aku xprnah nk pakai yg tuh! hahah
yeih,shell lbh km!

Muhamad Syafiq said...

minyak yg paling ok bagi pembakaran enjin motot kita ialah caltex.terima kasih~ tapi kalau kt sabak nk cari caltex agk ssh..haha

Muhamad Syafiq said...

minyak yg paling baik utk pembakaran enjin kenderaan kita ialah caltex. sbb ianya terbukti slps 10000km cuba anda overhaul enjin motot anda. tidak banyak carbon yg terhasil dan melekat pd enjin motot anda. ini juga terbukti pekerja2 petronas sendiri yg syorkan lbh baik bertukar ke minyak petrol CALTEX. shell pula yg menggunakan teknologi fuelsave tidaklah semegah mana namanya yg membolehkan kita menjimatkan lg minyak. malahan, ia membuatkan pembakaran petrol pd enjin tidak sempurna~

HazHand said...

hahah,caltex? payah3!~~
epy,bek ko tukr ke shell..haha

Muhamad Syafiq said...
This comment has been removed by the author.
HazHand said...

oh..ok.. aku pk stu je.. kalau ko pkai caltex,sush nk cr station caltex.. xkan bile dh xde caltex,ko men tukr2 ke shell ke,petronas ke.. xsyok la.. men tukr2...

Muhamad Syafiq said...

betul tu.kt sabak nk cari shell menapak jauh ke sg bsr kn? haha. kalau z kau 30s da sampai sana. lalala~

marish sha said...

caltex ade kat sabak kan,
sebelah maybank uh.

sha un pengguna caltex sbb jimat,
masa pakai ulang alek kelas dulu minyak save

ayah sha pula pengguna caltex
nanti sha tanye balek sbb ape dea pakai caltex, lupe

Ta silap petronas punya minyak boleh merosakkan engine tau sbb ade campuran ape tah

saljhi said...

hah! smua kene tipu. minyak paling bagus adalah sensaoil.
boleh bertahan berjam2 lamaaaanyeee~

ZaTiE AsHaR said...

betol2...sy pakai shell...=)

Jerung Gergasi said...

aku dulu pakai petronas. pastu tpengaruh ngn iklan2, pakai shell plk. tapi skrg aku pakai esso, mmg konfem stakat ni lagi jimat dari shell. (pengalaman aku). tapi mungkin akan try caltex pasni. coz rmai gk recommend caltex. tapi ade org ckp caltex ni 2x5 jer ngn esso.

Encik Blogger said...

la ye ker.. thanks.. lpas ni aku nk btukar kpd shell jgk lah

Fdus said...

aku da ckp shell lagi bagus tak percaya HAHA

HazHand said...

syafiq,Sha: hahaha,yelah3... aku tau..
tapi,xsemestinye aku sokong shell je..huhuh

HazHand said...

saljhie! hahaha,ko lg xbtol kot aku se..hahah
zatie:uhm,,ty la gak pkai petronas uh...

HazHand said...

jerung,haaa,itula psal.. mken lame,mken yg x populer lk org nk pkai..plik aku...
Encik,aah,try laa..
fdus oi..bile ko ckap..hahah

ANIS DIYANA said...

hahaha..
pndai gak mat2 rempit ye...

ANIS DIYANA said...

hahaha..
pndai gak mat2 rempit ye...

Kujie said...

hahaha...gelak pagi Isnin

tiba-tiba jadi makcik rempit pula kat sini

pilihan pertama - Shell
Pilihan kedua - BHP

Dulu2 patriotiklah sangat...minyak kita, keluaran negarakita tapi kita ni bukan hidup dgn semangat je..kalau kekangan kewangan makin mengecut,jadi kena bijak sebgai pengguna.

HazHand said...

anis: hhahaa,pndai laa! dorg kn idop ngn moto!

HazHand said...

kujie!: hahahah.alahai... napelah kan kujie nk glak pg2!! hahaha
xpe,mne tau sy tag kamu..hahah

Tukar Tapak Kaki