Motif Sebenar Sahabat Blogger & Korang Rugi Tak Pergi Gathering

Dah masuk hari yang kedua selepas puas hati dengan gathering yang dibuat oleh admin2 kita, amal,atiq,bro framestone,dll.. Anyway,awal2,memang tak sangka la kan,ingatkan yang datang tu pun lebih kurang 30 orang,40 orang ke an. Last,Fuh! ramai gila la mak!! Bawah ni admin SB..
iYelah,first gathering kan, bukan nya dah banyak kali.. Ni gara2 admin yang bersemangat la.. Nasib baik la bukan semua yang datang.. Cuba bayangkan, ahli group sahabat blogger lebih kurang 2ribu lebih. Kalau semua pergi, tak ke runtuh TimeSquare tu.. hahah  Dan,konfem2 la ramai cameraman laa, So korang boleh tambah personal picture rite,boleh upload FB..huhuh.. Sapa cakap,Sahabat blogger ni bosan?? Nope2! SB ni lain dari yang lain. Nak tahu sebab apa..? Meh aku listkan.. (sory banyak sangat)


  • Ahli yang aktif dulu,sikit je.. Sebab kita nak tahu dan nak kenal sama2 orang tuan punya blog,mesti lah korang nak kena buat group. Sebab tu lah wujudnya group ni. Wah!! nasib baik aku di Invite yang paling awal!
  • Korang boleh eratkan silaturrahim. iYelah,dulu korang baca blog dia je, Tapi siapakah tuannya?korang pun tak tahu.. Then, Bila buat gathering,baru lah korang kenal kan. Gud3!~ oh,ni ke yuyu,ni ke yaya,ni ke cikbulat, oh! ni ke ben ashaari, oh! ni ke blogger yang gatal nak ngorat aku uh.. haha,macam2..
  • Korang boleh bermanja,bernakal2,meluah2kan perasaan,mintak tolong.n banyak lagi la.. Sebab,pernah jugak kita simpati dekat Amal espreza (admin) yang nenek dia meninggal,laptop dia hilang,DSLR hilang.. Dekat SB jugak yang banyak bagi dia semangat. bagi cadangan dengan ape macam bagai..
  • Dekat SB,koang boleh tanya macam2.. Haa,rugi lah kan,kita ni ada blog, tapi nak juga cuba cantikkan,nak cuba ubah itu lah,ini lah.. Apa lagi kan,korang boleh la tanya blogger2 tegar dan mantap2 secara directly dekat SB.. Tak pun secara personal sahaja.. Antaranya lah kan macam bro frameston,ben ashaari,shahirul.com.dll.
  • Nak beli domain yang murah? Boleh mintak tolong dan request kan dari blogger2 lain. NAk beli,korang boleh gak beli dekat tuan punya blog ni, zackentry.com
  • Korang jugak boleh ping url blog,ataupon post korang yang paling baru dan latest dekat sini.. Cuba try.. Mesti ramai yang nak singgah dan komen kat blog korang.
  • Seterusnya,korang boleh tambah follower korang. Mintak Ahli SB follow korang.. Tak percaya gak..? Dalam sekelip mata je dah ramai yang follow punyelah.. Korang request jelah kalau tak malu..huhu "Aku taknak buat,sebab aku lebih suka yang ikhlas nak follow.. :-) "
  • korang boleh join gathering yang tak pernah korang jumpa.. "gatheing sebelum ni,best gile,sebab ada heliza helmi yang sanggup datang.."  :-)  (Aku dapat bergambar dengan si comel nih)
  • Lagi2,korang juga boleh dapat maklumat yang tebaru dekat sini..hohoh iYelah,yang korang tak tahu,tiba2 je tahu kan. Bila borak dengan member2,boleh buka topik baru yang korang baru tahu tu.. Dah2, banyak sangat lor, Malas nak pk dah.. :-)
So,dah dapat kan motif sebenar Sahabat Blogger ni kan?? Jadi,korang kena lah pandai spoting dengan semua orang2 disana eh. Actually,walau motif awal SB adalah saje2,tapi sekarang dah jadi Group paling popular antara semua blogger.. Aku suka lepak situ. Buang masa.. Tak rugi.. Tapi.. Solat jangan lupa la.. ;-)

P/s: Yang melepas tak dapat g gathering hari tu, InsyaAllah,akan dibuat gathering lagi.. (macam la aku ni admin kan.. Takpe,t aku tanya admin2 uh. Aku kenal sangat dengan mereka..
Tapi,lambat lagi la.. Ne boleh nak selalu,tak best la.. HelizaHelmi pun taknak datang,PENAT.. hahah.. 
Anyway, ON NEXT POST PASAL GATHERING, AKU AKAN UPLOAD GAMBAR2 YANG AKU TANGKAP k.. Termasuk lah aku dan heliza..huhuh  :)  Full  dengan gambar je.. :-) sabar ye.

18 Komen:

sha rosemary said...

jeles nyaaaa

ofcuz said...

la,jeles ke.. sape suh x ikot..?

sha rosemary said...

bukan tak mahu ekot, tp tak reti mcm mana mahu join, haritu carik button follow tp tak jumpa, jadi tak tahu bagaimana. sob sob:(

Ujang9897 said...

pic aku takder lagi..hahaha

yg pasti heliza mmg cun gila..pergh..!!

taufiq helios said...

haha..tak jeles pong..sbb TH ada sana...tapi xsempat sgt nk beramas mesra dgn semua 60 lebih org yang pegi tuh..haha...termasuk HAZ...haa~ cepat2 upload gmbo tuh..nak2!

forever love said...

wah..siap list kn kenepa SB nie wujud..haha

izyan_5025 said...

nak ikot tpi tak dpat..huhu..i'm jeles~~

CemPaKa SiReH said...

bulatnye mata heliza..ruginye xpdt p..ade hal hr tu..huhu..xpela nx time ade lg kn ;D

maCy said...

humm.. macy agak lmbat tahu kot. i mean this few weeks weve been so busy so kurang update. n dtmbh close bloggers ramai da slow update.. nway hoping tht dpt semangat bru dgn adenye SB ni. ;)

dD Fabulous | sitekateki said...

nice photo...

kina said...

saja nak bagi jeles eh. haha. takpe2. nex taim nk join gak aa.

nama.aku.lynn said...

sumpah jeles!hahaha.best belog ini!btw,SB mmg gile2 meriah!;p

saljhi said...

gambar last tu cun.. !!

rawrr !!

HAHAHAHA!!

ofcuz said...

sha:itu lah,len kali tanye...
ujang:hahah,ne tau nxt post de gmbr ko..
TH: hahaha,itu la psal! haish.. sabar3..
forvrlove:heheheh,untuk kebaikan..
izyan:t ade lg kot..
cmpaka: bukn mata u lg bult ke..?
Macy:lain kali alert!
DD: huhuhu,thnks dd..
kina: pdan muke...
lyn:thanks..
alip,hahahhahaha...xdpat~

Nurhasnatul Nabila said...

owkeyhh! jeles!
xyah wat smbungan agi sal entry ko ni...
jeles!!!!

yaya_flanella said...

ho yeah. dah jumpa! :)

Khairul Atikah @ Cik Yuki said...

sadis gila aku rasa sbb ta dpt join gath ni ! T.T

ecah said...

helliza yg cute miut..siyes aku xtau pasal gathering ni..sadis.!

Tukar Tapak Kaki